Nyt työskentely alkoi sitten ihan konkreettisella tasolla. "Perustukset" käytiin tekemässä, eikä siihen mennyt edes kahta tuntia. Perustamistavaksi valitsin mielestäni hyvän ratkaisun: autokatos tullaan rakentamaan kuuden kierrepaalun päälle. Niiden etuna on helppous, nopeus ja ennen kaikkea se, että ne sopivat hyvin valmiiseen pihaan. Ainuttakaan kuoppaa ei tarvinnut kaivaa entiselle autojenparkkeerausalueelle. Etuna pihassamme oli se, että olimme alunperin tehneet piha-alueen huolella ja siihen oli vaihdettu mursketta yli metrin verran aiemman maa-aineksen tilalle. Mitään salaojia tai styrokseja maan sisään ei tarvinnut kaivaa.

Kierrepaalujen kairaus tapahtui sähköisellä laitteella, joka kiersi paalut melko vaivatta maahan reilusti yli metrin syvyyteen. Laite oli paalun toimittajan mukanaan tuoma ja hän hoiti myös paalujen kairaamisen maahan. Kairauksien jälkeen hän hitsasi paalujen päihin kiinnikkeet puurungon asentamista varten.

Kun paalut olivat paikoillaan, kaivoin saman tien sadevesiä varten rännikaivot maahan ja niihin juoksutusputket. Seuraavaksi aion vielä maalailla kierrepaalut ja niiden päissä olevat kannakkeet panssarimaalilla saman värisiksi millaiseksi maalaan lopulta sitten itse autokatoksenkin.

Kattotuolit (7 kpl) tilasin muutama viikko sitten, ja ne on jo toimitettu pihaan odottelemaan paikalleen nostamista. Myös kattopellit olen käynyt tilaamassa, ja niiden olisi määrä tulla parin viikon sisällä.

Laitan tässä samalla muutaman viime kerralla lupaamani valokuvan (pohjapiirros, kattotuolit, kuva asennetusta kierrepaalusta ja rännikaivosta sekä yleisnäkymä kuudesta kierrepaalusta paikoillaan). Ensi viikolla kirvesmiehen pitäisi tulla tekemään runkoa, saas nähdä miten pian kattotuolit ovat paikoillaan.


Pohjapiirros











IMG_0759.jpg


IMG_0758.jpgIMG_0760.jpg